BUGETUL PENTRU PLANTE SI FLORI

  • Stii cum privesc clienţii tăi florile? Ca pe o cheltuială. Însă ceea ce ei nu ştiu este că FLORILE şi PLANTELE pot fi o cheltuială PLANIFICATĂ. Adică, în loc să cumpere flori în ziua evenimentului, ei se pot pregăti DIN TIMP pentru a oferi flori, cu ajutorul unui BUGET pentru plante şi flori.

    CUM ÎI POATE AJUTA PE CLIENŢII TĂI UN BUGET PENTRU PLANTE ŞI FLORI?

    1. BUGETUL SPARGE SUMELE MARI ÎN SUME MICI – Toată lumea se plânge că florile sunt scumpe. Adevărul este altul. Lăsându-se pe ultimul moment, când ajung în florărie au un buget mic, limitat, neprogramat, care nu le permite să cumpere ceea ce şi-au imaginat ci buchete sau aranjamente ieftine, inferioare din punct de vedere calitativ şi artistic. Cei mai mulţi intră în florărie crezând că cu 50 de lei vor cumpăra un coş imens cu 30 de fire de flori, dar ies cu un bucheţel din 7 fire de flori… Şi atunci, florarii sunt de vină că florile sunt scumpe?

    Cu ajutorul BUGETULUI pentru plante şi flori, îi vei ajuta pe clienţii tăi să se pregătească din timp şi să spargă sumele mari în sume mai mici. Spre exemplu, dacă vor să ofere mamei un buchet  în valoare de 100 de lei de 1 martie, ei pot începe încă din 1 februarie să economisească într-un borcan sau într-un plic suma de 3,5 lei pe zi, astfel încât pe 1 martie să aibă toată suma pregătită. Astfel, vor putea oferi un aranjament mai frumos şi mai aspectuos mamei lor, decât dacă s-ar fi bazat pe câţi bani ar fi avut în portmoneu în ziua de 1 martie.

    f59b6c5477Explică-le clienţilor că un buchet ieftin nu este neapărat artistic, iar dacă îşi doresc ceva artistic, sau un aranjament floral bogat, cu o mai mare varietate de flori, acela costă mult mai mult, însă dacă încep să strângă bani din timp, îl vor putea comanda fără nicio problemă! Secretul este să spargă sumele mari în sume mici. Vrei un aranjament floral în valoare de 400 de lei peste 10 săptămâni? Economiseşte 40 de lei pe săptămână şi-l vei avea!

    2. ÎNTREŢINE RELAŢII CU COSTURI CONTROLABILE – Ca şi florari-decoratori, e timpul să le arătăm clienţilor noştri că relaţiile lor sunt importante pentru noi. Când clienţii noştri oferă flori, ei ne transmit faptul că vor să menţină o relaţie cu acea persoană… sau că au o relaţie aparte cu destinatara buchetului.

    Când îl ajutăm pe client să îşi facă un BUGET pentru plante şi flori, îl ajutăm să îşi întreţină relaţiile după posibilităţile lui. Da, cu toţii vrem să avem  doar clienţi de bani gata cu fiţe şi figuri, însă în economia de azi, este mult mai important să ai clienţi mai mulţi, care să te viziteze mai des. Pe termen lung, acei florari care se vor concentra pe acest aspect, în detrimentul creşterii preţurilor şi ale „performanţelor artistice”, vor avea numai de câştigat.

    3. UN BUGET PLANIFICĂ CHELTUIELILE – Nimănui nu-i plac cheltuielile neprogramate. Iar în cazul florilor, când clienţii cumpără flori doar pentru că „trebuie” şi o fac fix în ziua în care le şi oferă, cu banii pe care îi au la ei… evident, riscă să fie dezamăgiţi sau să nu poată cumpăra ceea ce şi-ar fi dorit. Când buchetul de flori pentru mama, de exemplu, este planificat din timp, clientul va fi pe deplin mulţumit. Iar un client mulţumit îţi face cea mai bună reclamă…

    Printează BUGETUL PENTRU PLANTE ŞI FLORI (fie pe cel de mai sus, fie pe cel din Nr.24 al revistei FLORISTS ONLY, care e puţin diferit) şi dă-l fiecărui client care îţi trece pragul. Explică-i pe scurt cum îţi doreşti să-l ajuţi şi cum să îl folosească. Şi nu uita: ajutându-i pe ei, te ajuţi pe tine. 

    În continuare, te invit să îţi faci un buget anual folosind modelul de la pagina 16 din PLANUL DE ECONOMISIRE. 

    Ţi-a plăcut? Dă mai departe!Share on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on Twitter0Print this page
    Publicat în 12 ianuarie 2016 în categoriile Design Floral | Etichete , , , , , , , , , , ,
  • Comentarii