Faima si ridicolul autointitularii. Tu ce vrei sa fii?

  • Sau cum devii designer floral internaţional?

    În ziua de astăzi fiecare poate fi orice! Fiecare poate să spună că este ceea ce nu este. Şi fiecare poate fi ceea ce şi-a dorit dintotdeauna să devină. Peste noapte! Mai ales dacă banii nu sunt o problemă. Nimeni nu mai verifică nimic. Nimeni nu mai analizează nimic. „Crede tot şi nu verifica nimic.” – aceasta pare să fie fraza călăuzitoare a mileniului III.

    face-1038240_640Şi ne place să purtăm titluri… Alergăm după ele. Râvnim la ele… fără să ne dăm seama că de fapt, toate aceste titluri şi diplome nu valorează nimic decât la nivel intelectual. Ne gâdilă eul. Şi cam atât… Ele nu garantează prosperitatea financiară. Din păcate, pentru gâdilarea propriului orgoliu, oamenii sunt în stare să plătească (sau să risipească)… ORICÂT – nu doar bani, ci şi timp. Aproape că am putea spune că oamenii îşi sacrifică tocmai siguranţa şi stabilitatea financiară de dragul unui titlu, de dragul unei diplome…

    Dacă mi-ai spune că eşti profesor universitar doctor, ce motive aş avea să NU te cred? La început, niciunul, nu-i aşa?

    Dacă cineva îţi spune că este instalator, ce motive ai avea să NU îl crezi? La început, niciunul, nu-i aşa?

    Dacă ţi-aş spune că sunt hairstylist, ce motive ai avea să NU mă crezi? La început, niciunul, nu-i aşa?

    Şi dacă cineva îţi spune că este designer floral internaţional, nu-i aşa că-l şi crezi pe cuvânt? Dar ce te împiedică şi pe tine să porţi acelaşi titlu?

    Nimeni şi nimic nu te împiedică să îţi schimbi titlul şi să te prezinţi lumii-ntregi ca designer floral internaţional! ABSOLUT NIMIC! Dacă postezi pe Facebook, iar lucrările tale servesc ca sursă de inspiraţie pentru florari de peste mări şi ţări, deja poţi să te consideri un designer floral cu impact mondial, deci un designer floral internaţional.

    Singura ta problemă este că nu te ştii vinde. Nu te-ai ambalat încă suficient de frumos. Nu ţi-ai făcut un „brand”, un „logo”, o „şcoală” de design floral. Singura diferenţă constă în ambalaj. Pe X îl vei percepe ca „designer floral internaţional” datorită AMBALAJULUI. Iar ambalajul VINDE. În comerţ, AMBALAJUL este cea mai bună momeală, iar ca florari-decoratori noi ştim cel mai bine acest lucru… Dar şi X ştie lucrul acesta şi datorită ambalajului credibil îţi va lua o căruţă de bani, iar tu-i vei da chiar dacă nu-ţi permiţi, doar ca să te „inspire”, ca să te „educe” sau ca să îţi dea voie să porţi un titlu…

    Odată ce reţelele sociale au luat amploare, numărul designerilor florali internaţionali s-a înmulţit peste noapte. Mulţi s-au ambalat frumos cât ai clipi din ochi şi au creat eveniment după eveniment şi curs după curs, la care au participat acei florari-decoratori care nu s-au ambalat încă în designeri florali internaţionali…

    Totuşi, cum devin oamenii designeri florali internaţionali? Peste noapte! Reţeta este simplă. Secretul este să te foloseşti de alţi designeri florali internaţionali care sunt ceva mai cunoscuţi decât tine. Pune-ţi numele tău lângă al lor şi vei crea astfel impresia că eşti la acelaşi nivel cu ei…

    În sfera academică, reţeta este aceiaşi. Toţi îşi doresc să urce toate treptele, până la titlul suprem… Toţi vor să fie „doctori”. Şi ba se calcă în picioare unii pe alţii, ba se asociază unii cu alţii – doar pentru faimă şi recunoaştere.

    Dar de aici şi până la a deveni agresori financiari nu mai este decât un pas. Cu cât se cred mai sus, cu atât cer mai mult pentru a împărtăşi altora din ceea ce ştiu. Faima aduce cu ea mândria. Iar mândria măreşte preţul fiecărui curs sau seminariu. Dar te întreb un lucru: dacă lucrurile pe care ţi le spune cineva chiar POT să îţi îmbunătăţească viaţa sau afacerea, nu ar trebui să fie cât mai accesibile, pentru ca un număr cât mai mare să beneficieze de ele? CUM se justifică PREŢUL cerut? În acest moment, seminariile (de la cele de dezvoltare personală, coaching, training şi formare profesională) sunt supraevaluate tocmai datorită mândriei. Cu cât o persoană este mai plină de mândrie, cu atât se va supraevalua, iar prin preţul cerut „va ajuta” mai puţini oameni.

    Ce fac de fapt aceşti agresori financiari? Te obligă să munceşti încă o dată pentru aceiaşi bani. Cu cât un seminar este mai scump, cu atât mai mult timp vei fi nevoit să munceşti încă o dată pentru a recupera investiţia făcută de tine, ca participant.

    De exemplu:

    Un curs costă 3000 lei

    Tu câştigi 4500 de lei pe lună, iar tentaţia va fi să spui că recuperezi investiţia în mai puţin de o lună.

    Întrebarea pe care trebuie să ţi-o pui este următoarea: în cât timp economisesc (pun deoparte) 3000 de lei? Cât timp muncesc pentru a avea banii respectivi teanc, din nou în mână?

    Şi probabil că vei ajunge la unul dintre următoarele răspunsuri:

    30 luni – economisind 100 de lei pe lună
    15 luni – economisind 200 de lei pe lună
    10 luni – economisind 300 de lei pe lună
    6,6 luni – economisind 450 de lei pe lună

    Practic, după ce vei urma acel curs, va trebui să lucrezi între 6,6 luni şi 30 de luni doar pentru a recupera banii.

    Aici apare o problemă serioasă de cealaltă parte, în rândul florarilor şi decoratorilor care nu pot să spună „NU!” în faţa ambalajelor frumoase şi atrăgătoare, mai ales când participarea la un curs/seminar nu este o prioritate. Cu atât mai mult când niciun florar-decorator nu se laudă cu rezultatele financiare spectaculoase obţinute în urma participării la un curs sau seminar, fie în ţară, fie în străinătate…

    Iar aici iese la iveală imaturitatea financiară de care dau dovadă marea majoritate a florarilor – de la cei mai mici, la cei mai mari. Îi vezi pe mulţi că participă, se duc în stânga şi în dreapta… dar oare chiar sunt în ordine cu finanţele personale? Oare chiar sunt atenţi la câţi bani RISIPESC pentru a-şi întreţine imaginea?

    În 2016, poţi să fii ce doreşti şi fără să risipeşti! Începe să aplici Planul de economisire în viaţa ta pentru a-ţi planifica fiecare cheltuială – inclusiv participarea la cursuri şi seminarii. Analizează-ţi finanţele personale, măsoară RISIPA din viaţa ta şi creşte-ţi puterea de economisire înainte să îţi creşti puterea de cumpărare. 

    Ţi-a plăcut? Dă mai departe!Share on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on Twitter0Print this page
    Publicat în 11 ianuarie 2016 în categoriile Design Floral | Etichete , ,
  • Comentarii